Select Page

Cine și ce m-a motivat să încep să fac mișcare?

Cine și ce m-a motivat să încep să fac mișcare?

Vă vorbesc în calitate de proaspăt îndrăgostită (că tot suntem în luna iubirii) de mișcare și energia pe care această activitate o aduce la pachet. Am încă fluturi în stomac, nu amân nicio ședință, aștept nerăbdătoare întâlnirea cu sala și sunt hotărâtă să-mi îndeplinesc obiectivul principal de pe lista lui 2017- mișcarea să fie o constantă în viața mea.

Cârcotașii îmi spun că dacă dragostea durează (doar) trei ani, ce să mai vorbim de fluturii și avântul de la început de relației, care se duc ca gândul și ca vântul! Dar nu-i iau în seamă, eu îmi respect obiectivul. Și simt că ăsta e începutul unei trainice prietenii.

Știți că pentru orice schimbare din viața noastră, în rolurile principale joacă gândurile, emoțiile, atitudinea, motivația. Sentimentele care ne încearcă vizavi de schimbare sunt definitorii. Cu cât sunt mai clare, cu atât trecem mai repede la acțiune!

Să merg la sala de sport de două ori pe săptămână pentru mine a fost mare provocare. M-a scos din zona mea de confort, din sedentarismul pe care-l îmbrățișam zi de zi. Mi-a dat de furcă, atât fizic, cât și psihic. M-a solicitat din toate punctele de vedere. Este un obiectiv scris pe listă la început de an care se concretizează văzând cu ochii, cum s-ar spune, și mie parcă nu îmi vine să cred.

Concret, cum s-a întâmplat minunea. Pardon, schimbarea. Avântul l-am primit cadou de la Secom România în ziua în care mailul clipocea o invitație la un mini curs de spinning alături de alte mame bloggerițe. Am zis DA fără prea multe gânduri și m-am trezit pedalând spre un nou stil de viață în care mișcarea are rol foarte important.

Pe lângă energie, bună dispoziție, voioșie, optimism și câte și mai câte beneficii resimțite în cele 4 ședințe de spinning alături de o minunată gașcă de fete și un anterenor motivant, Radu Restivan (inițiatorul comunității 321sport), am primit în urma acestei experiențe multe informații care m-au ajutat să mențin ritmul și motivația. Și știți vorba aceea, dar din dar… Vi le scriu mai jos și sper să ne întâlnim la sală, oricare ar fi forma de mișcare pe care o alegeți.

1.Mișcarea înseamnă, înainte de toate, sănătate. Fizică și psihică. Are un impact real asupra oamenilor și nu o spun eu, cu mica mea experiență, ci o spun oameni pentru care mișcarea este un stil de viață și o constantă. Dar faceți mișcare cu cap. La figurat, desigur. Începeți călătoria prin sport lângă oameni care au experiență și care vă pot ajuta să faceți această schimbare treptat, nu suprasolicitați organismul și aveți grijă de corpul vostru pe parcursul întregului drum. ”Rezultatele vin după multă muncă, efort susținut, nu există metode miraculoase și nici efecte peste noapte. Este doar muncă, uneori plictisitoare, alteori grea, dar prea frumoasă”, ne-a asigurat Radu, care are are ceva ani în spate de sport și o poveste frumoasă țesută în jurul sportului, cu multe kilograme în minus și o frumoasă comunitate construită de la 0 – 321sport.

2.Sportul la nivel amator corect făcut e cel mai bun prieten al articulațiilor. Articulații care sunt într-un continuu proces degenerativ, odată cu înaintarea în vârstă. ”Acest proces se poate amâna, niciodată însă opri”, ne-a explicat doctorul Alin Popescu, specializat în medicină sportivă.

Ce e de făcut atunci? Mișcare și susținere. O să spuneți că recomandarea pare că se bate cap în cap cu problema. Cum să faci și mai multă mișcare, când articulațiile dor și se mai și uzează. Să vă spun ce zice doctorul! ”Oricare două oase din cele 204 din organismul nostru se întâlnesc la un moment dat într-un punct comun numit articulație, zonă foarte solicitată, care se uzează în timp. Nu avem ce face în acest sens, nu putem opri mersul firesc al lucrurilor.

Însă putem avea grijă de articulații și putem amâna semnificativ problemele. Mai întâi de toate, printr-o hidratare corectă. Apoi, grijă mare la kilogramele în plus. Dacă sunt, mișcarea și alimentația sănătoasă vin în ajutor și vă ajută să vă mențineți normoponderali, o condiție de bază pentru a avea articulații bune. Tot prin mișcare, întăriți musculatura, un alt factor important când vorbim despre sănătate articulară. Dacă musculatura nu e suficient dezvoltată și nu are un tonus bun, greul cade pe încheieturi. Și nu în ultimul rând, susțineți-le cu suplimente nutritive. E ca și când ați aplica ulei, acolo unde rugina a pus stăpânire ”.

Suplimentul alimentar este o concentrație de nutrienți buni care nu poate face decât mult bine acolo unde este nevoie de el. În gama Secom România există MSM 750mg, un compus natural al sulfului care se găsește în structura corpului nostru. MSM este cunoscut pentru rolul său antiinflamator și analgezic (reduce durerile), fiind recomandat în afecțiuni ca osteo-artrita, artrita reumatoidă, tendinita, burșita, inflamații musculare. MSM-ul mai reduce afectarea musculară și efectele stresului indus de efortul fizic îndelungat, fiind recomandat și sportivilor pentru reducerea febrei musculare și refacerea țesuturilor după efort. Ingredientele acționează sinergic și contribuie la: reducerea durerii și uzurii articulare, îmbunătățirea structurii și mobilității articulare, protejarea cartilajelor, tendoanelor, ligamentelor și a osaturii și oferă protecție gastrică și hepatică.

3.Un tonus bun ne oferă multe avantaje. Cel mai de preț dintre ele, prevenirea afecțiunilor musculare și articulare. Orice activitate cotidiană presupune efort care se răsfrânge negativ asupra organismului dacă acesta nu este pregătit să îi facă față. 2 ore de mișcare pe săptămână construiesc un tonus bun, pe termen lung acesta fiind un ”stâlp” pentru articulații și nu numai.

4.Sportul îi face pe oameni mai frumoși (din toate punctele de vedere). Și sunt convinsă că vrem cu toții să avem în jurul nostru oameni ambițioși, optimiști, motivați, sănătoși.

5.Suntem în coada clasamentului european când vine vorba de mișcare și sport la nivel de amatori. Cumva, trebuie să schimbăm asta!

Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu noutățile de pe blogul de parenting sănătos, dă LIKE paginii de Facebook bebeH sau abonează-te la Newsletter.

Sursa foto: Secom România

Ți-a plăcut articolul? Dă-l mai departe!

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DESPRE MINE

Magda Popescu- Biclineru  Health blogger și Jurnalist freelancer. Mamă de Horia. Provocările maternității mă binedispun zi de zi și le împărășesc cu voi, aici, pe blog.

NEWSLETTER

Facebook

SUSȚIN

Inline
Inline