De ce e bine să mănânce copiii supe și ciorbe?

 

          De ce e bine să mănânce copiii supe și ciorbe? Pentru că-s hrănitoare și sățioase. Pentru că e un mod grozav de a ”strecura” legume în meniul micilor mofturoși. Pentru că le găteau cu poftă și bunicii și străbunicii noștri. 

Recunosc, nu sunt ”chef” în bucătărie, dar nevoia mă învață în fiecare zi :). Mâncăm tradițional, deci supele și ciorbele nu prea lipsesc din meniul nostru. Cei mici le simt lipsa în vacanțe, când rar găsești o ciorbă bună ca la mama acasă.

Dar ce e așa bun la ciorbele astea gătite din moși-strămoși? Am aflat de la Nicoleta Tupiță care este dietetician, că echilibru mai bun de proteine, vitamine și conținut scăzut de calorii nu prea găsești în alt preparat. Și lista beneficiilor pentru organism continuă…

De ce sunt sănătoase supele și ciorbele?

Studiile arată că un consum frecvent de supe și ciorbe este asociat cu un risc mai scăzut de obezitate. În România, 1 din 4 copii și 50% dintre adulți se confruntă cu excesul ponderal4. Supele și ciorbele cu multe legume și puține grăsimi contribuie la menținerea unei greutăți corporale normale pe termen lung.

Aport mare de fibre

Consumul de supe cu legume a fost asociat și cu un aport mai mare de fibre alimentare, vitamine și minerale3. Aceste preparate se digeră ușor și pot contribui la un tranzit intestinal normal prin aportul de fibre și apă. Legumele sunt acceptate mai ușor de copii atunci când sunt incluse în supe sau ciorbe.

Calorii puține

Supele și ciorbele cu multe legume, preparate cu o carne slabă și doar cantități mici de grăsimi (din ulei sau smântână) sunt feluri de mâncare bogate în nutrienți, dar cu un aport mic de calorii. O porție mare de supă de aproximativ 400 ml conține doar 150-200 kcal, per 100 ml aportul caloric fiind de maximum 50 kcal. Consumul de supă cu conținut scăzut de calorii înainte de masă poate ajuta la reducerea cantității de alimente și calorii pe care le consumăm la acea masă. Utilizarea acestei strategii permite oamenilor să mănânce un fel suplimentar, în timp ce consumă mai puține calorii totale, spun cercetătorii. Supele cresc sațietatea prin volumul crescut, fapt care le face alimente de bază în dieta volumetrică.

Citește și  3 idei de piureuri de legume pentru mici mofturoși

Preparat echilibrat din punct de vedere nutritiv

Cele mai multe supe vă ajută să obțineți dintr-un singur castron o varietate de nutrienți care promovează sănătatea (vitamine, minerale și fibre din legume, proteine din carne și leguminoase, carbohidrați din tăiței, găluște sau orez). Aceste preparate devin astfel un fel de mâncare echilibrat care respectă ghidurile de nutriție.

Aliat bun în febră

Supa este un aliment reconfortant, ușor de pregătit, poate încălzi răcoarea zilelor de toamnă și de iarnă. De asemenea, supa de pui este ușoară pentru stomac, atunci când apetitul nostru este scăzut. Aceasta oferă fluide și electroliți care previn deshidratarea, care poate apărea atunci când avem febră.

Sursă de vitamine

În cele din urmă, supa de pui furnizează și o serie de substanțe nutritive implicate în sistemul imunitar: proteine și zinc din carnea de pui, vitamina A din morcovi, vitamina C din țelină și ceapă, antioxidanți din ceapă și ierburi.

Evenimentul Supa Bol – cea mai mare supă de legume pregătită în România

Am aflat despre toate aceste beneficii în cadrul evenimentului Supa Bol unde Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare și băuturi din lume, a invitat copiii să gătească împreună cu Chef Ștefan Popescu cea mai mare supă de legume pregătită în România. Evenimentul a avut ca scop promovarea consumului de supe și ciorbe și implicarea copiilor în pregătirea mesei. Doar 12% dintre români consumă frecvent supe și ciorbe la prânz. Studiile arată cu aceste preparate sunt printre cele mai sănătoase din bucătăria românească. Copiii care gătesc împreună cu părinții consumă mai multe fructe și legume și au o alimentație mai sănătoasă în comparație cu cei care nu participă la pregătirea mesei.

La eveniment, cinci chefi mai mici (elevi ai Kids Chef Academy) și un chef mai mare, Chef Ștefan Popescu, au gătit împreună cea mai mare și mai sănătoasă supă de legume, 700 L în cel mai mare ceaun din România pus la dispoziție de bucătarii de la Frăția Ceaunelor.

Citește și  5 variante de meniu de Paște pentru copii. De vorbă cu nutriționistul despre preparate sănătoase de sărbători

Nestlé își dorește să fie inspirație pentru sănătatea celor mici, să redescopere puterile tradiționale ale supei și să creeze pentru copii o relație sănătoasă cu mâncarea. Pentru că Nestlé are o viziune și o abordare holistică, în urma acestui eveniment nu s-a creat niciun fel de risipă, resturile de la curățarea legumelor mergând către Grădina Molcom pentru compost, iar supa, donată prin intermediul Băncii pentru Alimente, partener tradițional, către mai multe familii de refugiați cu copii din Ucraina, dar și copiilor de la Casa Sf. Ioan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

BebeH.ro foloseste cookie-uri. Prin continuarea navigarii confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie.