Select Page

Ce am mâncat dulce în #SeptembrieFărăZahăr

Ce am mâncat dulce în #SeptembrieFărăZahăr

În Septembrie anul trecut, un pitic de 3 ani care cerea să guste orice aș fi mâncat eu m-a făcut să încerc să renunț măcar pentru o perioadă la alimente care conțin zahăr. Să fiu exemplu. A fost primul meu experiment de acest tip și tare greu l-am dus până la capăt. Au fost limite de depășit, pofte de învins și multă informație de digerat. Dar a fost o perioadă care a avut ecou în alimentația mea, de aceea am hotărât să o repet. Și iată-mă la final de #SeptembrieFărăZahăr – sezonul 2.

Am recitit articolul scris anul trecut și motivele pentru care m-am provocat din nou au fost aceleași. Zahărul, așa cum spune și dr. Ana Maria Iulian, ”este nociv prin însăși imanența lui, nefiind un aliment de care să avem nevoie și pe care totuși îl mâncăm în exces”. Mai mult, provoacă dependență și multe afecțiuni de care prefer să mă feresc, decât să mă tratez.

Pentru că motivele mele pentru care am renunțat pentru o lună la zahăr au fost unele strict ce țin de sănătate, nu și de calorii, în dieta mea fără zahăr am folosit miere. Nu îndulcitori, nu sirop de agave (deși e o soluție), nu melasă sau alte tipuri naturale de zahăr. Și așa am învățat să citesc corect eticheta, m-am străduit să fac mai des prăjituri de casă care, de cele mai ulte ori, nu au nevoie de zahăr, și să găsesc variante de dulce sănătos. Vă las mai jos variantele mele.

Ce am mâncat dulce sănătos în #SeptembrieFărăZahăr?

  • Fructe uscate

Fructele uscate/deshidratate sunt sursă importantă de vitamine, fibre, fier și înlocuitoare perfecte pentru dulciuri. Pot fi o gustare sănătoasă, un desert mai bun pentru copii şi un adaos pentru un stil de viaţă mai sănătos. Atenție, însă! Sub numele #fructeuscate se ascund și #fructeleconfiate. Pocesul de confiere înseamnă fierbere într-un sirop de zahăr. Astfel, dulceaţa naturală a fructelor este înlocuită cu zahărul în exces, fiind mult mai puţin sănătoase decât „surorile“ lor deshidratate.

  • Susan cu miere

Susanul este una dintre cele mai bune surse de calciu pentru organism. Amestecul e ușor de preparat acasă și poate fi un înlouitor pentru dulcele clasic.

 

  • Brioșe cu morcovi

Ingrediente: 4 morcovi potriviți, o lingură de miere, 100 ml ulei – pe care l-am înlocuit cu unt topit, 4 ouă; 100 g iaurt; 1 linguriță rasă scorțișoară măcinată; 300 g făină; 1 praf de sare; 1 pliculet praf de copt; zahăr pudra pentru decor.

Cmm am preparat? Am curățat morcovii și i-am dat pe răzătoarea mică. Separat, am amestecat ouăle cu zahărul brun și un praf de sare până își dublează volumul. Am adăugat treptat untul, iaurtul, făina cernută cu praful de copt și scorțișoara. La final, am adăugat și morcovii rași. Au stat la cuptor 25-30 de minute. Apoi am mâncat. Ce a mai rămas după ce și-a făcut Horia provizii!

  • Tartine cu magiun

Pe cei de la Fructos i-am găsit la Piua. N-am văzut niciodată atâtea sortimente de gemuri și dulcețuri. Și printre ele, am găsit câteva și fără zahăr. Și am făcut niște tartine cu unt care mi-au îndulcit ziua! Le găsiți aici

  • Batoane din fructe uscate și semințe

Am încercat toate variantele de pe piață. Preferatele mele rămân cele de la Nakd. Sunt făcute din ingrediente naturale, un amestec din fructe și nuci, aduc un aport deosebit de vitamine, minerale și fibre. Este un produs vegan fără zahăr sau siropuri adaăugate, fără gluten sau aditivi ascunși. Batoanele Nakd nu sunt prelucrate termic, păstrând astfel toți nutrienții.

  • Cereale fără zahăr

V-am spus că marele avantaj al acestei luni fără zahăr este că am învățat să citesc etichetele. Dezamăgirea mare a fost când am găsit zahăr în aproape orice, de la cereale, la sosuri sau pâine. Pentru micul dejuns am ales cerealele fără zahăr de la Bear. Sunt puțin dulci, pe etichetă scrie că în loc  zahăr au folosit nectar din suc de cocos. Sunt un amestec de cereale vesele și foarte gustoase.

  • Rulouri și tălpițe din fructe

    Sunt simpaticele gustări dela Bear, nu știu dacă le-ați încercat, dar eu nu mă mai opresc. Horia le mestecă cu plăcere, zice că-ș jeleurile perfecte. Sunt, de fapt, gustări preparate printr-un proces de deshidratare la cuptor cu foc blând, folosind numai legume și fructe, în proporție de 100%, fără concentrați, agenți de coagulare sau alți aditivi. Temperatura din cuptoarele de deshidratare nu depășește nicioadată 42°C, astfel păstrându-se intacte toate calitățile fructelor și legumelor din compoziție.

Septembie fara zahar

Septembie fara zahar

Cu așa variante, încercați și voi o lună fără zahăr?


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu noutățile de pe blogul de parenting sănătos, dă LIKE paginii de Facebook bebeH.

Ți-a plăcut articolul? Dă-l mai departe!

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DESPRE MINE

Magda Popescu- Biclineru  Health blogger și Jurnalist freelancer. Mamă de Horia. Provocările maternității mă binedispun zi de zi și le împărășesc cu voi, aici, pe blog.

NEWSLETTER

Facebook

SUSȚIN

Inline
Inline