Select Page

5 variante de meniu de Paște pentru copii. De vorbă cu nutriționistul despre preparate sănătoase de sărbători

5 variante de meniu de Paște pentru copii. De vorbă cu nutriționistul despre preparate sănătoase de sărbători

Mama a făcut în urmă cu două săptămâni lista meniului nostru pentru masa de Paște. Tradițional! Sarmale, miel în fel și chip (stufat, grătar, ciorbă), salata nelipsită de boeuf, ouă umplute, cozonaci și nuci (desertul copilăriei mele, coji din cocă umplute cu o cremă delicioasă cu multe nuci mărnunțite). Două cuvinte am zis: delicios și mulțumesc.

Și apoi mi-am dat seama că Horia prea multe din lista de mai sus nu o să mănânce. Și am început să caut preparate sănătoase și să completez masa cu un meniu de Paște pentru copii. Am cerut ajutorul și lui Carmen Țenescu, nutriționist la nutrisimo.ro. Sper să vă inspire!

Meniu de Paște pentru copii. De vorbă cu nutriționistul 

”Preparatele pentru sărbători sunt, de cele mai multe ori, greu de digerat chiar și pentru un organism adult. Am recomandat de fiecare dată în prag de sărbători moderație în alimentație. Dar când vine vorba de copii, restricțiile sunt mult mai ferme. Copiii trebuie să mănânce, în primul rând nutritiv, apoi sofisticat sau ”de sărbătoare”. Sigur, cu unele ”ajustări”, putem să le oferim și lor preparate tradiționale, dar tot timpul obiectivul nostru legat de hrana copiilor trebuie să fie calitatea și cantitatea substanțelor nutrtive pe care ei le primesc din preparatul oferit, și nu tradiția sau sărbătoarea”, transmite nutriționistul Carmen Țenescu.

Vă las mai jos o listă de 5 preparate din care puteți alege, în funcție de gusturi, și alcătui un meniu de Paște pentru copii. Sunt preparate sănătoase, ușor de făcut și cochete :).

  • Drob de curcan

Drobul de miel este poate cel mai ”tradițional” preparat pentru masa de Paște. ”La acest preparat se folosesc organe și carne de miel. Carnea de miel este bogată în vitaminele din complexul B, dar, în același timp, conține și purine ( cristale de acid ce se depun pe articulații și rinichi), îngreunează digestia și poate provoca alergii. De preferat este ca pentru ce mici să pregătiți un drob de curcan, sărac în grăsimi și plin de proteine, fier, zinc, seleniu”, a spus nutriționistul.

Rețetă: ficăței de curcan fierți; condimente: piper ;și cimbru, ceapă verde, un ou fiert, 100 g brânză de casă, verdețuri, un ou crud. Se taie mărunt ficățeii și oul fiert și se amestecă ușor cu restul ingredientelor. Compoziția se așază într-o tavă mai mică de chec, sau în forme de brioșe și se dă la cuptor 20 min la 180 de grade sau până se rumenește frumos.

  • Pască din quinoa

”Pasca este preparatul sărbătorilot Pascale. Nu este un preparat prea pretențios, dar când vine vorba de un meniu de Paște pentru copii, aș opta pentru mai puține făinoase. Aș încerca celebra pască fără aluat, din quinoa”, spune Carmen.

Rețetă: 3-4 lingurițe de quinoa hidratate peste noapte, se fierb în lapte cu câteva merișoare;1 gălbenuș; brânză dulce; câteva linguri smântână lichida;vanilie. Se amestecă gălbenușul cu brânza, smântâna și vanilia, se adaugă quinoa și se amestecă. Iese o compoziție relativ tare, care nu curge ușor din lingură. Se coc în forme de brioșe, la 180° C 

  • Ouă umplute cu pastă de avocado

”Ouăle conțin vitamina D, care ajută la o mai bună absorbţie a calciului, şi foarte multe proteine, care conferă saţietate. Recomand maximum 3 ouă pe săptămână pentru copii”, spune nutriționistul.

Rețetă: ouă fierte, avocado, iaurt, piper, zeamă de lămâie, ierburi aromate, ceapă verde și ridiche pt decor. Se taie ouăle, gălbenușurile se amestecă cu avocado și restul ingredientelor. Se umplu albușurile cu pasta obținută și se ceorează tematic.

  • Ruladă de pui

”Carnea de pasăre, mai ales dacă este de curte, este un aliment potrivit pentru copii. Rulada de pui poate fi un înlocuitor sănătos pentru mezeluri”.

Rețetă: 200 g de piept de pui, usturoi, cimbru, piper, mix de legume (morcov, pătrunjel deshidratat), pasta de ardei preparată din ardei copți. Se toacă  pieptul de pui și se amestecă cu usturoi pisat, piper, cimbru, mixul de legume. Se întinde carnea tocată pe o hârtie de copt, se așază peste ea pasta de ardei și se rulează. Se leagă la capete  hârtia.De preferat se pune în două straturi. Se fierbe timp de o oră și jumătate la foc mic.

  • Cozonac raw-vegan

”Cozonacul pentru copii poate fi preparat cu miere sau poate fi înlocuit cu o prăjitură raw-vegană, care nu necesită coacere și nu conține zahăr, dar are, în schimb multe fibre, deci este o variantă mult mai sănătoasă”.

Rețetă: aluatul se realizează din 300 de grame de caju sfărâmat. Pe acesta îl amestecaţi cu 50 de grade de miere de albine, 20 de grame de ulei de cocos şi un sfert de linguriţă de pudră de vanilie. Toate aceste ingrediente se amestecă bine până obţinem un aluat uniform pe care îl putem modela cu degetele. Pentru cremă avem nevoie de 200 de grame de mac, pe care îl amestecăm cu 100 de grame de miere şi coajă rasă de la o portocală. Întindem aluatul, adăugăm stratul de cremă, iar apoi rulăm totul ca să obţinem forma unei rulade. La final bagăm la frigider unde îl ţinem cel puţin o oră.

BONUS. Cum vopsim natural ouăle de Paște

cum vopsim natural ouăle de Paște


Foto: pixabay.com

Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu noutățile de pe blogul de parenting sănătos, dă LIKE paginii de Facebook bebeH.

Ți-a plăcut articolul? Dă-l mai departe!

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DESPRE MINE

Magda Popescu- Biclineru 
Health blogger și Jurnalist freelancer. Mamă de Horia. Provocările maternității mă binedispun zi de zi și le împărășesc cu voi, aici, pe blog.

NEWSLETTER

Facebook

SUSȚIN

Inline
Inline