Select Page

Pilates în sarcină? Da, se poate!

Pilates în sarcină? Da, se poate!

Eu în timpul sarcinii n-am făcut mișcare. Deloc. Sau ba da, am mers mult pe jos. Dar cam atât. De frică, în principiu, să nu se întâmple ceva și din cauza unor ușoare, dar foarte ușoare contracții care au început pe la 4 luni și au ținut până la final. Dar mi-ar fi plăcut să fac, mai ales că sunt foarte multe programe de mișcare, special concepute pentru viitoare mămici. Astăzi vă scriu ce am aflat despre Pilates. Da, Pilates în sarcină, se poate, ba mai mult este chiar recomandat. Aduce multe beneficii viitoarei mămici și se poate continua, după naștere, cu și mai multe câștiguri. Ce înseamnă de fapt Pilates și de ce să alegem acest tip de mișcare?

Din istoria Pilates am aflat că în anii 1900, un culturist german, Joseph Pilates, a inventat un program de recuperare și de întărire a mușchilor, program creat cu un scop precis- să îmbunătățească condiția fizică și mentală a oamenilor. Tot el a publicat un studiu complet despre Pilates și ”Contrology” – știința de a controla toate mișcările corpului precum și respirația. A împrumutat numeroase poziții și exerciții din yoga și, cu timpul, a reușit să convingă zeci de persoane să folosească această metodă specială pentru antrenamente.

Despre importanța exercițiilor Pilates în sarcină și după naștere am vorbit cu Liora Zytcer, Master Trainer Fitness Scandinavia, un om cu o lungă și impresionantă cariera în industria fitness-ului.

Liora zytcer

Când spunem Pilates, la ce stil de exerciții ne referim, mai exact?

Pilates este o metodă de antrenament extrem de provocatoare, dar, în același timp, se bazează pe mișcări și exerciții cu un impact scăzut. Exercițiile Pilates necesită uneori un efort muscular ridicat, evitând totuși mișcările abrupte. De aceea, majoritatea pot fi făcute în timpul sarcinii. Cele mai multe dintre exerciții se efectuează la nivelul solului. Acestea măresc mobilitatea şi flexibilitatea muşchilor şi a articulaţiilor, făcând mişcările mai largi şi mai sigure.

Știu că Pilates este un antrenament reconfortant atât pentru corp, cât și pentru minte. Ce beneficii aduce acest tip de exerciții corpului nostru?

Pilates are un rol important în educaţia pentru mişcare; de fapt, scopul său principal este să îi facă pe oameni să fie conştienţi de ei înşişi, de corpurile şi minţile lor, făcându-i să combine aceste elemente, sporindu-şi şi îmbunătăţindu-şi coordonarea, mobilitatea şi calitatea mişcării. Metoda nu presupune o presiune aplicată pe coloana vertebrală și este eficientă pentru postură, întărirea mușchilor posturali și îmbunătățirea respirației. Este foarte important ca atunci când practici acest tip de exerciții să te concentrezi asupra fiecărei mișcări și să nu te grăbești.

Pare un tip de mișcare potrivit în sarcină și în perioada de recuperare după naștere.

O femeie poate efectua exerciții de Pilates în timpul sarcinii cu mici modificări date de către instructor. Sunt exerciții de mobilitate fizică și de echilibru emoțional, perfecte pentru perioada sarcinii. ele se pot continua după naștere, trebuie doar să ținem cont de starea de sănătate a mămicii și de recomandarea medicului. De obicei, la două luni după o naștere prin cezariană se poate începe un program de Pilates, iar după o sarcină naturală se poate începe și mai devreme. Totul ține, însă, de starea de sănătate a tinerei mămici.

În sarcină, exercițiile Pilates ajută la întreținerea și îmbunătățirea stării mușchilor abdominali și ai celor ai bazinului pelvin. Ce face mai târziu, o proaspătă mămică la clasa de Pilates?

O tânără mămică poate efectua toate exercițiile de tonifiere a zonei centrale a corpului (abdomen, lombari, fesieri), lucrând și la îmbunătățirea posturii. Mai mult, exercițiile Pilates ajută foarte mult în cazul durerilor de spate, care au avut debutul în timpul sarcinii, când centrul greutății s-a modificat, și au continuat după naștere. Exercițiile trebuie să lucreze mușchii stabilizatori, având ca obiectiv corectarea posturii, respectiv îndreptarea spatelui. Sunt recomandate ședințele de o oră cu o frecvență de două ori pe săptămână.

Despre Liora Zytcer

Datorită talentului său, Liora Zytcer, a reușit să se impună ca un nume respectat în industria fitness-ului din România, atât prin programele de fitness și antrenament dezvoltate în sălile în care activează sau prezentate la convenții și evenimente sportive, dar și ca star TV datorită unui program care se bucură de mare succes și audiență în rândul telespectatorilor. Liora este Master Trainer Fitness Scandinavia și va fi prezenta la primul festival dedicat practicii yoga, Yoga Festival, desfășurat în perioada 19-20 noiembrie 2016 la Ramada Plaza. Biletele la festival pot fi achiziționate de pe site-ul oficial.

Dacă ți-a plăcut acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde vei găsi și alte articole cel puțin la fel de interesante.

Ți-a plăcut articolul? Dă-l mai departe!

Leave a reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DESPRE MINE

Magda Popescu- Biclineru 
Health blogger și Jurnalist freelancer. Mamă de Horia. Provocările maternității mă binedispun zi de zi și le împărășesc cu voi, aici, pe blog.

În vacanță

NEWSLETTER

Facebook

Recomand

Inline
Inline